Als ondernemer ( De Toonderij, Aalten en www.DeToonderij.nl ) ben ik actief op social media, niet alleen om te verkopen of adverteren maar uiteraard ook om te zien wat er speelt op het woongebied.
Soms verrassend dat er ontwerpen of kleuren naar voren komen en soms denk ik : dat herken ik van vroeger, ben ik dus al zo oud? ja, dat ben ik.

Nou heb ik een winkeltje /site waar veel mensen komen die op zoek zijn naar unieke spulletjes, die heb ik niet :-). Wel heb ik: anders, niet gangbaar, oud, stoer, industrieel, nostalgisch en noem maar op, het aanbod is divers, ik ga wekelijks op zoektocht naar schatten voor in de winkel. Soms kom ik terug met een wagen vol en soms met helemaal niets, ik weet het nooit van te voren.

Een veel gestelde vraag van mensen die in de winkel komen : heb je nou ook in je eigen huis de spullen die je in je winkel verkoopt? Heel vaak loop ik dan met een klant naar ons woonhuis ( woon boven de zaak) en laat zien hoe we het hebben en wat we er nog aan gaan veranderen. De een vindt het prachtig, de ander weet niet hoe snel hij/zij weer weg kan komen :-).Vaak zijn mensen verrast over het materiaalgebruik: veel cement, steen, hout en ruwe materialen ( ja, hergebruiken daar waar we kunnen) en hoofdzaak: wij vinden het mooi.

Leuke gesprekken zijn dat, vaak blijkt dat mensen niet goed weten hoe een huis in te richten en uit wanhoop de buren gaan kopiƫren, ik lees dat ook veel op social media in de diverse woongroepen.
Jammer vind ik het die onzekerheid of niet durven kiezen voor wat je zelf echt mooi vindt.

Niets mis met inspiratie opdoen bij een ander maar en laat je niet wijs maken door een verkoper/binnenhuisarchitect dat groen/geel/blauw "uit" is, of erger nog dat jouw smaak echt niet kan!
Ben niet zo van het preken maar vooruit voor deze ene keer? "Doe wat je wil in huis, hoe je het wil, roze behang en een gele bank? als jij het mooi vindt : Doen!


Reacties